Superfoods

TOP 10 HERSENSTIMULERENDE VOEDINGSMIDDELEN PERFECT VOOR STUDENTEN EN SCHOLIEREN

TOP 10 HERSENSTIMULERENDE VOEDINGSMIDDELEN PERFECT VOOR STUDENTEN EN SCHOLIEREN

TOP 10 HERSENSTIMULERENDE VOEDINGSMIDDELEN PERFECT VOOR STUDENTEN EN SCHOLIEREN

We weten hoe moeilijk het is om student te zijn. We hebben het allemaal weleens meegemaakt. De late nachten bestuderen of projecten voltooien. De dagen dat we nauwelijks iets aten om de eindjes aan elkaar te knopen. De ontelbare keren hebben we onze ogen verblind over elk klein dingetje. Ja, student zijn is inderdaad stressvol. Het doet veel voor de geest. Om je gezond verstand te behouden, moet je ervoor zorgen dat deze hersenstimulerende voeding bij de hand is.

Dus wat zijn precies hersenstimulerende voedingsmiddelen? Dit zijn gezonde voeding met veel voedingsstoffen. En al deze voedingsstoffen en andere verbindingen werken samen om ervoor te zorgen dat je hersenen op de juiste manier werken. Ze helpen je natuurlijk je geheugen te verbeteren. Bovendien kunnen deze voedingsmiddelen je focus en concentratie verbeteren. En tot slot kunnen deze voedingsmiddelen uw hersenen ook beschermen tegen verschillende ziektes en leeftijdsgerelateerde problemen.

Het valt niet te ontkennen; een ieder van ons loopt het risico op hersendegeneratie. Statistieken tonen aan dat voor iedereen die leeft 85 te zijn, het risico op het ontwikkelen van de ziekte van Alzheimer 50% is. Dat is echt een grote kans.

Al in het begin moeten we veranderingen aanbrengen in onze voeding en meer voedsel consumeren dat de cognitieve functie verbetert en onze hersenen beschermt.

Dus zonder verder oponthoud, laten we naar de lijst gaan. Houd er rekening mee dat dit niet alleen voor studenten is. Iedereen zou dit voedsel moeten inslaan om hun geest gezonder te maken.

Wilde zalm

Het eerste breinverhogende eten in onze lijst is wilde zalm. Deze vette vis is een goede bron van de omega-3 olie DHA. DHA speelt een zeer belangrijke rol bij het handhaven van de gezondheid van hersencellen. Het helpt ook de groei van hersencellen in het geheugencentrum van de hersenen te stimuleren.

Het hebben van een laag DHA-gehalte verhoogt het risico op de ziekte van Alzheimer en geheugenverlies. Het inladen op wilde zalm zal dit bestrijden, samen met het helpen omgaan met stress en het helpen produceren van de “goede humeur” chemische serotonine.

De omega-3-vetzuren zorgen ervoor dat je hersenen soepel werken en verbeteren ook je geheugen. Het eten van zalm kan ADHD ook voorkomen door de focus te verbeteren.

asperge

Nu weet ik dat de smaak van asperges even wennen is. Maar als u de smaakfactor buiten beschouwing laat, overtreffen de gezonde voordelen die u uit deze groente haalt, ruimschoots. Omdat het een hoog vitamine- en mineraalgehalte heeft, beschermt asperges uw hersenen tegen beroertes, matige cognitieve achteruitgang (MCD) en dementie van Alzheimer.

Asperges bevat ook foliumzuur en de B-vitaminen. Foliumzuur is essentieel voor een goede hersenfunctie. Volgens een studie van Tufts University presteerden oudere volwassenen met een goede hoeveelheid B12 en folaat in hun systeem beter op een test van mentale flexibiliteit en reactiesnelheid.

En ten slotte helpt het vitamine A-gehalte van asperge enorm bij het handhaven van de neuronale plasticiteit en cognitieve functie op volwassen leeftijd.

Groene bladgroenten

Hier is nog een ander breinverhogend voedsel om je te helpen. Er zijn tal van opties om uit te kiezen. Regelmatig eten van groenten zoals spinazie, snijbiet, boerenkool, sla, enz., Kan helpen bij het verlagen van het risico op dementie.

Volgens een studie hadden volwassenen die een portie groene bladgroenten één of twee keer per dag aten in een periode van vijf jaar langzamer mentale achteruitgang dan degenen die deze groenten niet aten.

Deze groenten bieden het menselijk lichaam ook folaat. Deze vitamine verlaagt de niveaus van homocysteïne in het bloed. Hoge niveaus van dit aminozuur triggeren de dood van zenuwcellen in de hersenen. Gelukkig kan folaat homocysteïne niveaus effectief afbreken.

Beets

Hier is nog een superfood waarvan de smaak een verworven smaak is. Zoveel mensen zijn op hun hoede voor deze worteloogst, het is een geweldige aanvulling op onze lijst met voedingsmiddelen die de hersenen stimuleren.

De natuurlijke nitraten in bieten verhogen de bloedtoevoer naar de hersenen. Dit betekent dat bieten zuurstof helpen uw hersenen te bereiken. Dit helpt de mentale prestaties te verbeteren. Dit vertraagt ​​ook het begin van dementie.

Beets hebben ook choline, die de neurotransmitter acetylcholine helpen versterken. Dit helpt het geheugen te verbeteren.

Broccoli

De hoge niveaus van vitamine K en choline in broccoli helpen je om je geheugen scherp te houden, je cognitieve functie te verbeteren en de denkkracht te verbeteren.

Een lopend onderzoek toont ook aan dat verbindingen in broccoli de vernieuwing en reparatie van zenuwweefsels in de hersenen kunnen stimuleren.

Broccoli bevat ook sulforafaan. In een recent onderzoek door Chinese onderzoekers heeft het biomolecuul sulforafaan positieve effecten tegen veel voorkomende neurodegeneratieve ziekten. Deze omvatten verhoogde ontsteking, neuronale dood en oxidatieve stress. Sulforafaan stimuleert ook de activiteit van neurale stamcellen.

bosbessen

Bosbessen en andere bessen zijn populaire hersenstimulerende voedingsmiddelen. Ze hebben een zeer hoog gehalte aan antioxidanten, die helpen tegen schadelijke vrije radicalen die schade aan de hersenen kunnen toebrengen. De hoge niveaus van galluszuur in bosbessen beschermen onze hersenen ook tegen degeneratie en stress.

Tufts University bracht ook een studie uit die aantoont dat de regelmatige consumptie van bosbessen het geheugenverlies op korte termijn kan vertragen.

avocado’s

Avocado’s bevatten veel enkelvoudig onverzadigde vetten die hersencellen beschermen. Hun vitamine K- en folaatgehalte helpen bloedstolsels in de hersenen te voorkomen, waardoor u een beroerte kunt voorkomen. Deze twee verbeteren ook de cognitieve functie, vooral concentratie en geheugen.

Avocado’s zijn ook rijk aan vitamine E, die het risico op de ziekte van Alzheimer effectief verlaagt. Avocado’s verbeteren ook de bloedtoevoer en zuurstoftoevoer naar de hersenen. De voordelen worden vooral opgemerkt in de prefrontale cortex, het deel van de leiding van kritisch denken en plannen.

Kurkuma

De curcumin die in kurkuma wordt gevonden, maakt dit tot een krachtig breinverhogend voedsel. Het is een effectief neuroprotectief middel dat de neurale stamcelgroei in de hersenen met wel 80 procent kan verhogen.

Studies tonen ook aan dat kurkuma helpt bij het herstel van de hersenfunctie bij neurodegeneratieve ziekten zoals beroerte en de ziekte van Alzheimer. Een andere studie gepubliceerd in Pharmacognosy Magazine bewijst dat kurkuma ook de schade aan de hersenen door blootstelling aan giftig fluoride voorkomt en terugdraait.

Walnoten

Het is geen toeval dat de walnoot de exacte vorm van het menselijk brein is. De vitaminen, mineralen en andere voedingsstoffen in deze noten werken allemaal samen om uw cognitieve gezondheid te versterken. Het eten van deze noten kan de mentale alertheid verbeteren en de ziekte van Alzheimer helpen voorkomen.

In een artikel in het Journal of Alzheimer Disease meldt het dat het eten van walnoten geassocieerd is met een beter geheugen en betere hersenfunctie.

De antioxidanten in walnoten gaan ook ouderdomscognitieve achteruitgang tegen.

Donkere chocolade

Ben je verbaasd dat chocolade een onderdeel is van de lijst met voedingsmiddelen die de hersenen stimuleren? Wel, dat zijn ze. En ze kunnen genoeg voor de hersenen doen. Donkere chocolade stimuleert de productie van endorfines, die zich “goed voelen”, chemicaliën. Ze verminderen ook de effecten van stress.

De flavonoïden in donkere chocolade verbeteren de bloedtoevoer naar de hersenen. Dat betekent dat het uw aandachtsspanne, geheugen, probleemoplossend vermogen en reactietijd kan verhogen. Dit voorkomt ook mentale achteruitgang bij senioren.

En tot slot kan pure chocola het geheugen, de focus en het leren verbeteren.

 

TOP 10 HERSENSTIMULERENDE VOEDINGSMIDDELEN PERFECT VOOR STUDENTEN EN SCHOLIEREN