Superfoods

DIT ZIJN DE ALLER GEZONDSTE NOTEN

DIT ZIJN DE ALLER GEZONDSTE NOTEN

DIT ZIJN DE ALLER GEZONDSTE NOTEN

Zonder twijfel zijn noten een van de meest populaire en meest snacked-on voedingsmiddelen ter wereld. Iedereen weet wat ze zijn en hoe ze eruit zien. Noten zijn de manier van de natuur om te zeggen dat grote dingen inderdaad in kleine pakketten komen.

Noten hebben enorm veel gezondheidsvoordelen. Deze gezonde krachtpatsers zittenboordevol goede vetten, eiwitten, vitamines en mineralen. Om ervoor te zorgen dat je het maximale uit deze kleine stukjes haalt, moet je ze consumeren zoals ze zijn. Koppelen met zoete of zoute mengelingen neemt afstand van hun voedingswaarde.

Dus zonder verder oponthoud, hier zijn de top 10 noten die geweldig zijn om op te kauwen.

Walnoten

DIT ZIJN DE ALLER GEZONDSTE NOTEN

Ik moet toegeven dat walnoten mijn favoriete noten zijn om op te snacken. Deze staan ​​bekend als super gezond voor het hart. Deze noten hebben de hoogste hoeveelheid hart-gezond alfa-linolzuur (ALA). Dit is een type omega-3 vetzuur en helpt bij hartritmestoornissen . Het vermindert ook ontsteking en oxidatie in de bloedvaten. Studies tonen aan dat het eten van walnoten het totale cholesterol en LDL-cholesterol verlaagt. Het verhoogt echter ook het “goede” HDL-cholesterolgehalte.

Behalve dat het goed is voor het hart, helpen walnoten ook bij afvallen , diabetes en bepaalde soorten kanker.

De aanbevolen dagelijkse hoeveelheid walnoten is acht stuks per dag.

amandelen

DIT ZIJN DE ALLER GEZONDSTE NOTEN

Nee, Almond M & M’s of amandelen met chocolade bedekken niet. Amandelen hebben het hoogste calciumgehalte in vergelijking met andere noten.

Het is ook heel goed voor het hart. Het verbetert het cholesterolgehalte en verlaagt totaal cholesterol, geoxideerd LDL-cholesterol en “slecht” LDL-cholesterol.

Amandelen helpen bovendien bij het afvallen en verlagen de bloeddruk bij mensen met overgewicht of obesitas.

Ze helpen ook diabetici door hun bloedsuikerspiegel te verlagen en ontstekingen te verminderen.

pinda’s

DIT ZIJN DE ALLER GEZONDSTE NOTEN

Oké, technisch gezien zijn ze niet echt gek. Ze maken deel uit van de vlinderbloemigenfamilie. Maar, kom op, veel mensen beschouwen ze als een onderdeel van de notenfamilie. Bovendien delen ze dezelfde voedingsprofielen en gezondheidsvoordelen met andere noten.

Pinda’s verbetert risicofactoren voor hartziekten en beroertes. Ze bevatten ook fytosterolen . Dit zijn verbindingen die van nature cholesterol verlagen. Ze bevatten ook resveratrol, wat ook een hart-gezond middel is.

Bovendien bevatten pinda’s veel folaat. Dit is van vitaal belang bij de ontwikkeling van de hersenen en beschermt ook tegen cognitieve achteruitgang. Dit is een geweldige snack voor zwangere vrouwen die folaat nodig hebben om hun ongeboren baby’s te beschermen tegen geboorteafwijkingen.

pistaches

DIT ZIJN DE ALLER GEZONDSTE NOTEN

Deze noten zijn een geweldige bron van luteïne, beta-caroteen en vitamine E. Door ze aan je dieet toe te voegen, wordt het risico op longkanker verminderd. Ze verbeteren ook het zenuwstelsel, versterken spieren, versterken het immuunsysteem en verlichten je humeur.

Ze eten terwijl ze in hun schelpen zitten, zijn perfect om dat strandlichaam te bereiken . Volgens een studie, “als je ze in de schaal eet, wordt je tempo automatisch vertraagd, zodat de snack langer meegaat en je minder in totaal eet.” Ze zijn ook een uitstekende bron van enkelvoudig onverzadigde vetzuren . Deze hebben de neiging buikvet te richten.

En tenslotte helpen pistachenoten met de oxidatieve status. Dit verwijst naar bloedniveaus van geoxideerde chemicaliën die bijdragen aan hartziekten.

cashewnoten

DIT ZIJN DE ALLER GEZONDSTE NOTEN

Het toevoegen van cashewnoten aan uw dieet verbetert de symptomen van het metabool syndroom. Ze verbeteren ook de bloeddruk bij mensen met een metabool syndroom . Ze verhogen ook de bloedsuikerspiegel bij mensen met hetzelfde syndroom.

Bovendien zijn deze noten rijk aan ijzer en zink. Het ijzergehalte levert zuurstof naar elke cel in het lichaam. Dit voorkomt bloedarmoede. Zink helpt bij het stimuleren van het immuunsysteem en zorgt voor een gezonde visie.

Het magnesiumgehalte in cashewnoten verbetert het geheugen en beschermt ook tegen leeftijdgerelateerd geheugenverlies.

pecannoten

DIT ZIJN DE ALLER GEZONDSTE NOTEN

Pecannoten verdedigen je slagaders door plaquevorming in hen te voorkomen. Bovendien zijn deze lagere LDL-cholesterolwaarden. Ze verbeteren ook antioxidantprofielen in het bloed. Het is geen wonder dat ze tot de top 20 van voedsel voor antioxiderende capaciteit behoren.

Deze noten stimuleren ook de gezondheid van uw hersenen . Het vitamine E-gehalte vertraagt ​​de progressie van degeneratieve neurologische ziekten, zoals amyotrope laterale sclerose. Dit staat ook bekend als de ziekte van Lou Gehrig.

En tenslotte zijn pecannoten een rijke bron van oliezuur. Dit type vetzuren onderdrukt een gen dat borstkanker veroorzaakt.

Macadamia noten

DIT ZIJN DE ALLER GEZONDSTE NOTEN

Deze bevatten een hoog gehalte aan gezonde enkelvoudig onverzadigde vetten. Dat betekent dat ze goed zijn in het stimuleren van de gezondheid van het hart. Ze verlagen triglycerideniveaus, totaal cholesterol en LDL-cholesterol. Bovendien verlagen ze ook andere risicofactoren voor hartziekten. Deze omvatten ontsteking en oxidatieve stress.

hazelnoten

Zoals alle noten die in deze lijst worden besproken, zijn hazelnoten ook geweldig voor het hart. Het verbetert de bloedvatfunctie. Het vermindert markers van ontsteking. Het verbetert ook het cholesterolgehalte en verhoogt de hoeveelheid vitamine E in het bloed. Het vitamine E-gehalte voorkomt cataracten en maculaire degeneratie. Het zorgt ook voor een gezonde huid en vermindert het risico op dementie. En tenslotte beheert het ook diabetes type 2.

Paranoten

Dit zijn de niet zo vaak voorkomende. Deze noten hebben een zeer hoge hoeveelheid selenium. Dit is een krachtige antioxidant die het seleniumgehalte in het bloed verbetert bij mensen met een nieraandoening. Ze verminderen ook ontstekingen.

Selenium voorkomt ook bepaalde kankers. Deze omvatten botkanker, borstkanker en ook prostaatkanker.

Deze noten verlagen ook het cholesterolgehalte. Ze verminderen ook oxidatieve stress. Ten slotte verbeteren ze de bloedvatfunctie bij obese tieners .

Noten en hun voedingswaarde

Dit is gebaseerd op porties van één portie van elke noot.

1. Walnoten

Calorieën: 182

Totaal vet: 18 gram

Eiwit: 4 gram

Koolhydraten: 4 gram

Vezel: 2 gram

Vitamine E: 1% van de RDI

Magnesium: 11% van de RDI

 

2. Amandelen

Calorieën: 161

Totaal vet: 14 gram

Eiwit: 6 gram

Koolhydraten: 6 gram

Vezel: 3,5 gram

Vitamine E: 37% van de RDI

Magnesium: 19% van de RDI

 

3. Peanuts

Calorieën: 176

Totaal vet: 17 gram

Eiwit: 4 gram

Koolhydraten: 5 gram

Vezel: 3 gram

Vitamine E: 21% van de RDI

Magnesium: 11% van de RDI

 

4. Pistachenoten

Calorieën: 156

Totaal vet: 12,5 gram

Eiwit: 6 gram

Koolhydraten: 8 gram

Vezel: 3 gram

Vitamine E: 3% van de RDI

Magnesium: 8% van de RDI

 

5. Cashewnoten

Calorieën: 155

Totaal vet: 12 gram

Eiwit: 5 gram

Koolhydraten: 9 gram

Vezel: 1 gram

Vitamine E: 1% van de RDI

Magnesium: 20% van de RDI

 

6. Pecannoten

Calorieën: 193

Totaal vet: 20 gram

Eiwit: 3 gram

Koolhydraten: 4 gram

Vezel 2,5 gram

Vitamine E: 2% van de RDI

Magnesium: 8% van de RDI

 

7. Macadamia-noten

Calorieën: 200

Totaal vet: 21 gram

Eiwit: 2 gram

Koolhydraten: 4 gram

Vezel: 2,5 gram

Vitamine E: 1% van de RDI

Magnesium: 9% van de RDI

 

8. Hazelnoten

Calorieën: 176

Totaal vet: 9 gram

Eiwit: 6 gram

Koolhydraten: 6 gram

Vezel: 3,5 gram

Vitamine E: 37% van de RDI

Magnesium: 20% van de RDI

 

9. Paranoten

Calorieën: 182

Totaal vet: 18 gram

Eiwit: 4 gram

Koolhydraten: 3 gram

Vezel: 2 gram

Vitamine E: 8% van de RDI

Magnesium: 26% van de RDI