Gezondheid

DIABETICI TOP 10 EFFECTIEVE VOEDINGSMIDDELEN 

DIABETICI TOP 10 EFFECTIEVE VOEDINGSMIDDELEN 

DIABETICI TOP 10 EFFECTIEVE VOEDINGSMIDDELEN

Diabetes. We weten allemaal wat deze term betekent. En we kennen waarschijnlijk een paar mensen die deze ziekte hebben. Diabetes is wanneer het vermogen van het lichaam om insuline aan te maken of te reageren, wordt aangetast. Dit resulteert in een abnormaal metabolisme van koolhydraten. Dit veroorzaakt ook een toename van de glucosespiegels in de urine en in het bloed.

Deze ziekte is een chronische ziekte die snel toeneemt.

Voedsel Diabetici moeten vermijden

Voor diabetici is het vrij moeilijk om te bepalen wat het juiste voedsel is dat je wel of niet kunt eten. Bepaald voedsel moet worden vermeden door mensen met diabetes. Wat je in je mond stopt, is erg belangrijk als je deze aandoening hebt.

Het eten van de verkeerde soort voedsel zal zowel insuline als bloedsuikerspiegel verhogen. Bepaald voedsel veroorzaakt ook ontstekingen. Dit verhoogt dan uw kans op de ziekte.

Topvoedseldelinquenten voor diabetici zijn voedingsmiddelen met veel natrium, koolhydraten, vet en calorieën. Een aantal voorbeelden hiervan zijn dranken zoals vruchtensappen, suiker-gezoete dranken en gearomatiseerde koffiedranken. Je moet ook vermijden frietjes te eten en ontbijtgranen te zoeten. Blijf ook uit de buurt van wit brood, pasta, rijst, volvette zuivel, verpakte snacks en gedroogd fruit.

Ideaal voedsel voor diabetici

Als je diabetes hebt, wil dat nog niet zeggen dat het het einde van de wereld is. Het is waar dat er wat voedsel is dat je niet meer kunt eten. Maar niet alles wat je mag eten is vies of smaakt slecht. Leg het niet in je hoofd dat je alleen een bepaald soort voedsel kunt eten. Er zijn nog steeds genoeg heerlijke opties die er zijn.

Dus wat is het ideale voedsel voor diabetici ? Om te beginnen moet voedsel voor diabetici veel vezels bevatten. Slow-release koolhydraten zijn ook ideaal. Voorraad opslaan op voedsel met gezonde vetten, biologische groenten en fruit en hoogwaardige eiwitten.

Bekijk de onderstaande lijst voor enkele verleidelijke opties voor voedsel voor diabetici.

quinoa

Quinoa is een geweldige bron van complete eiwitten omdat het alle 9 essentiële aminozuren bevat. Het heeft ook een hoge hoeveelheid vezels. Dit helpt de bloedsuikerspiegel in evenwicht te houden en helpt je om langer vol te blijven. Omdat het bovendien laag in de glycemische index is , zal het geen stijging van bloedsuikerspiegels veroorzaken.

Spinazie

Volgens een recente Britse studie helpt het regelmatig consumeren van spinazie bij het verlagen van het risico op diabetes. Volgens de American Diabetes Association is spinazie ook een van de grootste voedingsmiddelen voor diabetici. Het is een uitstekende bron van calcium, voedingsvezels, eiwitten, foliumzuur, magnesium en mangaan. Het gehalte aan antioxidanten draagt ​​ook bij aan de diabetesbestrijdende eigenschappen die het heeft.

Broccoli

Een ander voedsel voor diabetici dat je moet inslaan is broccoli. Het doet wonderen voor diabetische patiënten. Het heeft een stof genaamd sulforaphane, die een aantal ontstekingsremmende processen veroorzaakt. Deze reguleren op hun beurt de bloedsuikerspiegel en beschermen de bloedvaten tegen cardiovasculaire schade die soms wordt veroorzaakt door diabetes. Sulforafaan onderdrukt ook de enzymen in de lever die de glucoseproductie stimuleren.

asperge

Dit is een niet-stamperige groente die slechts een kleine hoeveelheid koolhydraten en calorieën bevat. Het is in staat om het lichaam te voorzien van de nodige voedingsvezels en folaat. Het bevat ook de krachtige antioxidant glutathione, die een grote rol speelt bij het verbieden van het risico op bepaalde ziekten, waaronder diabetes.

In een onderzoek uit 2012 van het British Journal of Nutrition helpt asperge om de bloedsuikerspiegel stabiel te houden en de insulineproductie te helpen verhogen.

Steel-Cut Haver

Wat geweldig is aan haver is dat het een hoge hoeveelheid magnesium heeft. Dit specifieke mineraal helpt het lichaam om glucose op de juiste manier te gebruiken en insuline ook goed af te scheiden. De vezels, antioxidanten en andere voedingsstoffen helpen ook de bloedsuikerspiegel van het lichaam te reguleren . Sommige onderzoeken tonen ook aan dat het de behoefte aan insuline-injecties of de benodigde hoeveelheid insuline-injecties kan verminderen.

Vis

Een ander voedsel voor diabetici dat je kunt inpakken, is vis. Vooral vette vis is ideaal. Zalm, meerforel, sardines, makreel, tonijn, heilbot en haring zijn geweldige voorbeelden van vette vis om op te nemen. Het zijn goede bronnen van omega-3 vetzuren en eiwitten. Deze voedingsstoffen helpen de ontsteking te verminderen, wat een van de redenen is voor verergerde diabeteskwesties.

Houd er rekening mee dat de voedingsrichtlijnen van 2010 voor Amerikanen adviseren vis minstens twee keer per week te eten. En als je vissen eet, zorg er dan voor dat je ze alleen bak, braakt of stoomt. Gebakken vis is een no-no. Pas ook op voor vissen met een hoog kwikgehalte . Enkele voorbeelden zijn zwaardvis, koningsmakreel, haai en tilefish.

Appels

Deze zijn niet alleen een gezonde snack, ze beschermen het lichaam ook tegen diabetes. Appels bevatten ook zowel oplosbare als onoplosbare vezels. Toegegeven, appels hebben suiker , maar veel ervan is fructose. Deze vrucht heeft een minimaal effect op de bloedsuikerspiegel en veroorzaakt geen snelle pieken in de bloedsuikerspiegel, zelfs bij diabetici.

Een onderzoek door de Harvard School of Public Health laat zien dat degenen die naar verluidt 5 of meer appels per week eten een 23 procent lager risico hebben om type 2 diabetes te ontwikkelen.

bosbessen

Iedereen kent de krachtige effecten van bosbessen . Ze zijn een van de vruchten met de meeste antioxidanten, die het risico op diabetes type 2 kunnen verlagen. Bosbessen bevatten ook onoplosbare vezels, die ongezond vet uit het systeem wegspoelen. Deze bessen hebben ook oplosbare vezels, waardoor je je langer vol voelt en de bloedsuikerspiegel verbetert.

Zoete aardappelen

De American Diabetes Association beschouwt zoete aardappelen als een van de meest effectieve voedingsmiddelen voor diabetici. Ze stabiliseren de bloedsuikerspiegel door de insulineresistentie te verlagen. Dit wortelgewas bevat ook een hoge hoeveelheid vezels, die ook het niveau van LDL-cholesterol in het lichaam vermindert.

Walnoten

De laatste op onze lijst van voedsel voor diabetici is walnoten. Deze specifieke noot bevat alfa-linoleenzuur , dat het vermogen heeft om ontstekingen te verlagen. Ze verminderen ook de kans op het ontwikkelen van type 2 diabetes. Een onderzoek toont aan dat walnoten het LDL-cholesterolgehalte verlagen en de bloedvatfunctie verbeteren. Deze twee zijn bekende risicofactoren van diabetes type 2. Bovendien heeft de consumptie van walnoten geen invloed op de bloedsuikerspiegel of bloeddruk.