Lichaam

BLOEDDRUK 11 MANIEREN OM DEZE NATUURLIJK TE VERLAGEN

11 MANIEREN OM DE BLOEDDRUK NATUURLIJK TE VERLAGEN

  • Wat is hoge bloeddruk
  • Waarom komt hoge bloeddruk voor
  • Wat zijn de tekenen van hoge bloeddruk
  • Natuurlijke remedies voor hoge bloeddruk
    • Basilicum
    • lijnzaad
    • Knoflook
    • Oefening
    • Natrium verminderen
    • Hibiscus
    • Coconut Water
    • Watermeloen
    • Donkere chocolade
    • Beperk alcoholconsumptie
    • Mediteer en verminder stress
  • Conclusie

Wat is hoge bloeddruk

 

Hoge bloeddruk is een ernstige medische aandoening die over het algemeen verkeerd wordt begrepen.

Andere namen omvatten hypertensie en HBP.

Bloeddruk wordt gekenmerkt door bloed dat tegen de wanden van uw bloedvaten duwt.

Wanneer u een hoge bloeddruk heeft, wordt de druk in uw bloedvaten hoger dan normaal.

Als onbehandeld blijft, kan het hebben van een hogere dan normale bloeddruk ernstige aandoeningen veroorzaken, zoals hartaandoeningen, tot een grotere kans op hartaanvallen leiden en zelfs het risico op het ontwikkelen van een beroerte verhogen.

Over het algemeen is het belangrijk om ervoor te zorgen dat je voorzichtig bent met het ontwikkelen van HBP.

Hoewel een hoge bloeddruk niet volledig kan worden genezen, kan deze worden beheerd en kunnen veel natuurlijke remedies helpen om het onder controle te houden ( 1 ) en mogelijk uw BP te verlagen.

We zullen bespreken waarom hoge bloeddruk optreedt, symptomen waar u op wilt letten en bieden veel natuurlijke remedies die u kunt gebruiken om het te beheersen.

 

Waarom komt hoge bloeddruk voor

 

Vele redenen zorgen voor hoge bloeddruk.

Eén factor heeft betrekking op zoutbalans en niervloeistof.

De nieren dienen meestal om de zoutbalans in het lichaam te reguleren.

Ze doen dit door kalium uit te scheiden en ook water en natrium vast te houden.

Wanneer onbalans optreedt in de nierfunctie, zal hoge bloeddruk volgen.

Een andere veelvoorkomende oorzaak van hoge bloeddruk is het sympathische zenuwstelsel.

De functies van dit systeem hebben veel te maken met het reguleren van uw bloeddruk.

Wanneer onevenwichtigheden optreden, kunnen ze zeer zeker leiden tot hoge bloeddruk, waardoor u veel problemen krijgt.

Roken, overgewicht en een zittende levensstijl kunnen ook bijdragen aan een hoge bloeddruk.

Genetica kan van invloed zijn op de vraag of u de aandoening sneller zal ontwikkelen.

Als u slaapapneu heeft of een bijnier- of schildklieraandoening heeft, ervaart u ook een hogere kans op het ontwikkelen van HBP.

Als u deze aandoeningen ervaart of een familielid kent dat met HBP worstelt, is het belangrijk om zo snel mogelijk een arts te raadplegen.

 

Wat zijn de tekenen van hoge bloeddruk

 

Hoewel velen beweren dat hoge bloeddruk geen specifieke symptomen heeft en de enige manier om te weten is of je je druk controleert, kunnen bepaalde symptomen ervoor zorgen dat je je zorgen maakt.

Algemene symptomen van hoge bloeddruk kunnen zijn hoofdpijn, neusbloedingen en intense duizeligheid.

Extreme symptomen zijn beroertes, hartaanvallen en andere cardiovasculaire problemen ( 2 ).

Wat bijzonder gevaarlijk is, is dat je jarenlang hoge bloeddruk kunt hebben en het zelfs niet kent.

Hoewel bovengenoemde symptomen veel voorkomen en aangeven dat u uw bloeddruk moet laten controleren, zijn ze niet altijd aanwezig.

In feite zijn er in de meeste gevallen helemaal geen symptomen. Het zou dus verstandig zijn om uw bloeddruk af en toe te controleren om er zeker van te zijn dat u helemaal gezond bent.

Hieronder ziet u de beste natuurlijke remedies die beschikbaar zijn om uw bloeddruk zo veel mogelijk onder controle te houden.

 

Natuurlijke remedies voor hoge bloeddruk

 

Basilicum

 

Basilicum is erg smakelijk en heerlijk, dus het zal niet moeilijk zijn om dit kruid in je dieet op te nemen.

Je kunt basilicum toevoegen aan pasta, soep, salade, kip en vele andere soorten voedsel.

Zorg ervoor dat je verse basilicum bij je thuis houdt, zodat het gemakkelijk toegankelijk is.

Hoewel dit kruid de hoge bloeddruk niet kan genezen, kan het het wel degelijk verlagen, waardoor je overal gelukkiger en gezonder wordt.

Dit komt omdat basilicum niveaus van endothelines beheert, die helpen bloedvatvernauwingen te beheersen. ( 3 )

 

lijnzaad

 

Lijnzaad is ongelooflijk gezond voor je.

Het zit vol met omega-3 vetzuren, die je lichaam sowieso dagelijks nodig heeft.

In feite wordt gezegd dat deze omega-3-vetzuren je bloeddruk verlagen, het gezond houden en in een goede balans houden.

Dit zaad verbetert de tolerantie voor glucose en werkt ook als een antioxidant.

Een goede manier om lijnzaad in uw maaltijden op te nemen, is door lijnzaadzaad te kopen of het geheel te kopen en het eenvoudig zelf te malen.

Je kunt het toevoegen aan smoothies, brownies of koekjes en zelfs aan de maaltijden die je kookt voor het avondeten.

Lijnzaad is ook heerlijk in een salade.

 

Knoflook

 

Knoflook is een ander geweldig voedsel voor het beheer van de bloeddruk.

Knoflook is een geweldige manier om het meeste van je eten te aromatiseren, en het is gemakkelijk om het toe te voegen aan je dagelijkse dieet.

Hak knoflook fijn en doe hele stukken in je salade of voeg het toe aan spaghetti, lasagne en andere maaltijden en stoofschotels.

 

Oefening

 

Regelmatige lichaamsbeweging is gezond voor u, omdat het op talloze manieren zowel lichamelijk als geestelijk goed is.

Oefening kan u ook helpen uw bloeddruk te beheersen.

Als u een paar keer per week minstens een half uur traint, kunt u bijzonder nuttig zijn.

Je kunt gaan rennen, een stevige wandeling maken in je buurt, gaan wandelen of je fiets pakken en een familievakantie maken rond het blok of naar het park.

Je kunt op veel manieren trainen zonder naar een sportschool te gaan als dat niet iets is dat je aanspreekt.

Je kunt ook een paar betaalbare gewichten en een yogamat kopen en trainen in je woonkamer terwijl je je favoriete televisieprogramma’s of films inhaalt.

 

Natrium verminderen

 

Door eenvoudig natrium uit uw dagelijkse voeding te verwijderen, kunt u uw bloeddruk verlagen.

Hier is de smerige waarheid over natrium.

Verhoogde natriumspiegels in uw bloed kunnen uw nieren beïnvloeden om meer water vast te houden.

Omdat uw nieren niet zo snel mogelijk vocht uit uw bloed halen, heeft u meer vocht in uw bloed waardoor er meer vocht door uw bloedvaten stroomt, waardoor de druk toeneemt.

Hoewel je waarschijnlijk net als de meeste mensen dol bent op zout en zout voedsel, kan het heel moeilijk lijken om het uit je dieet te verwijderen.

Maar het is de moeite waard om natrium te verminderen of weg te werken als een manier om gezond te blijven en een langer en gelukkiger leven te leiden.

Probeer het beetje bij beetje uit te knippen.

Knip bijvoorbeeld één zoute maaltijd van uw dag uit en verlaag de zoutinname geleidelijk in een andere maaltijd terwijl u eraan gewend raakt.

Na een tijdje zul je merken dat je het helemaal niet mist ( 5 ).

 

Hibiscus

 

Een van de beste natuurlijke remedies voor het verlagen van uw bloeddruk is hibiscus.

Nippen aan hibiscus kan u helpen de bloeddruk onder controle te houden en op een gezond niveau te houden.

Hibiscus wordt door veel culturen over de hele wereld gebruikt om de bloeddruk te beheersen, en er is geen reden om hetzelfde te doen.

Hibiscus kan natrium uit de bloedbaan halen, wat de druk verlaagt.

Een goede manier om hibiscus in uw dieet op te nemen, is door er van te genieten.

Probeer hibiscus toe te voegen met heet water, honing, citroen en kaneelstokjes.

Sip een of twee keer per dag een hibiscus voor het beste resultaat.

 

Coconut Water

 

Een andere verbazingwekkende en zeer effectieve natuurlijke remedie voor het beheersen van de bloeddruk, is over het algemeen elke dag nippend aan kokoswater.

Kokoswater is niet alleen heerlijk, maar ook supergezond en voedzaam voor je lichaam.

Dit water wordt gevonden in de schil van onrijpe kokosnoten en heeft veel voordelen.

Het magnesium en kalium in kokoswater helpen je spieren normaal te houden en de bloedsomloop te verhogen.

Je kunt het toevoegen aan andere dranken, omdat het over het algemeen goed smaakt bij alles.

Je kunt het ook toevoegen aan je smoothies voor wat toegevoegde vloeistof en smaak, en het ook opnemen in je dieet.

Fruit gewoon wat fruit en groenten en voeg dan kokoswater toe aan het sap.

Je kunt verslaafd raken, dus geef mij niet de schuld!

 

Watermeloen

 

Een andere grote natuurlijke remedie die zal helpen om de bloeddruk op één lijn te houden, is elke dag een watermeloen te eten.

Velen beweren dat het eten van watermeloen ’s morgens heeft bijgedragen aan het verlagen van hun bloeddruk gedurende de dag.

De reden kan te maken hebben met het feit dat meloenen veel gezonde eigenschappen bevatten, waaronder de aminozuren L-citrulline en L-arginine die worden getoond om de bloedvaten te verwijden en de hartstress te verminderen.

Watermeloen is heerlijk en past uitstekend bij elke maaltijd.

Als je het niet als ontbijt kunt eten, drink het dan voor een middagsnack of in je salade tijdens de lunch.

Je kunt het zelfs proberen het sap te persen en te drinken voor ontbijt of lunch of om het toe te voegen aan maaltijden met kip of ander vlees.

Hoewel het nuttig is om het in andere maaltijden op te nemen, moet u het ’s ochtends eten voordat u iets anders gebruikt.

Voor het beste resultaat, eet het op een lege maag.

 

Donkere chocolade

 

Donkere chocolade helpt je bloeddruk op een gezond niveau te houden.

Het blijkt dat donkere chocolade en andere cacaoproducten stikstofmonoxide kunnen helpen verhogen, wat van nature voorkomt in ons lichaam.

Stikstofmonoxide helpt coax receptoren in onze bloedvaten te dilateren, wat kan helpen de bloeddruk te verlagen.

Je kunt je nu echt tegoed doen aan dat chocoladedessert, zolang je maar weet dat het pure chocolade is en geen melkchocolade.

Je kunt zelfs donkere chocolade smelten en besprenkelen met wat je eet voor het ontbijt of voeg het toe aan een smoothie.

Ik weet zeker dat je het gemakkelijk zult vinden om pure chocolade in je dagelijkse dieet op te nemen ( 8 ).

Zorg er wel voor dat je donkere chocolade met mate eet.

 

Beperk alcoholconsumptie

 

We willen allemaal graag iets drinken, maar als HBP iets is waar je mee te maken hebt, kun je overwegen om je alcoholgebruik te beperken.

Als u een vrouw of een man boven de vijfenvijftig bent, kunt u overwegen uw alcoholinname te beperken tot slechts één drankje per dag.

Als je een man jonger dan vijfenzestig bent, probeer dan niet meer dan twee alcoholische dranken per dag te drinken.

Het drinken van meer dan matige hoeveelheden alcohol per dag kan uw BP zelfs met enkele punten verhogen.

En als u medicatie neemt om uw aandoening te beheersen, kan alcohol uw medicatie minder effectief maken om daadwerkelijk uw BP te helpen verminderen.

We weten dat het niet erg leuk klinkt, maar je lichaam (en je borderliner) zullen je er zeker voor bedanken.

 

Mediteer en verminder stress

 

Stress kan je doden.

Letterlijk.

We weten al dat een hoge mate van stress je immuunsysteem kan verzwakken en kan bijdragen aan een hogere graad van ontwikkeling van gezondheidsproblemen, zoals hartaandoeningen.

Zoals je kunt verwachten, kan het ook bijdragen aan HBP.

Chronische stress kan ertoe leiden dat uw bloedvaten samentrekken.

En we weten dat strakkere bloedvaten, omdat er minder ruimte is voor bloed om als normaal door uw bloedvaten te stromen, wat kan bijdragen aan hogere bloeddrukniveaus.

Het verminderen van stress, evenals goed eten en meer bewegen, is essentieel als je probeert je bloeddruk onder controle te houden.

Meditatie is een van de beste manieren om stress te verminderen.

De gezondheidsvoordelen zijn breed en gevarieerd.

Studies hebben aangetoond dat meditatie angst en stress kan verminderen. ( 9 )

Probeer elke dag een paar minuten te mediteren en je zult een groot verschil merken in een vrij korte periode.

Er zijn ook tal van andere manieren waarop je stress tijdens je dagelijkse leven kunt verminderen.

Oefen diepe ademhalingsoefeningen wanneer u zich overweldigd begint te voelen.

Steek periodiek kaarsen aan en strek je uit om je in de juiste mindset te brengen.

Oefening, waar we eerder over gesproken hebben, kan zelfs helpen stress te verminderen door positieve, stemmingsverbeterende endorfines vrij te geven.

Oefen effectieve tijdmanagementtechnieken om ervoor te zorgen dat u zich niet overweldigd voelt. ( 10 )

 

Conclusie

 

Hoge bloeddruk is nooit een gemakkelijke toestand om mee te worstelen.

Wanneer u rekening houdt met de vele gezondheidsomstandigheden waaraan hoge bloeddruk kan bijdragen, is het belangrijk om uw aandoening al te laat onder controle te krijgen.

Maar gelukkig, terwijl er nooit een enkele, eenvoudige oplossing is voor het snel oplossen van problemen met hoge bloeddruk, zijn er tal van gemakkelijke dingen die u vandaag kunt doen om uw bloeddruk te verminderen.

Kruidensupplementen, eenvoudige dieetaanpassingen, lichaamsbeweging en het verminderen van stress kunnen niet alleen helpen om je beter te voelen, maar je zult merken dat je ongelooflijke resultaten zult zien in een relatief korte periode als het gaat om je bloeddruk.

Bloeddruk is nauw verbonden met uw algehele gezondheid.

Zorg ervoor dat u regelmatig controles van uw arts krijgt en houd uw bloeddruk in de gaten.

Je lichaam zal je ervoor bedanken.

BLOEDDRUK 11 MANIEREN OM DEZE NATUURLIJK TE VERLAGEN