overig

BESTRIJD DE DEPRESSIE DOOR HET JUISTE SOORT VOEDSEL TE ETEN

Bestrijd de depressie door het juiste soort voedsel te eten

BESTRIJD DE DEPRESSIE DOOR HET JUISTE SOORT VOEDSEL TE ETEN

Nogmaals, de kwaadaardige ziekte genaamd depressie is in de schijnwerpers geplaatst vanwege Chester Bennington’s meest recente zelfmoord . Helaas heeft de leadzanger van Linkin Park op 20 juli 2017 zijn eigen leven genomen.

Natuurlijk waren zijn naaste familie en vrienden geschokt. Volgens een officiële verklaring van de resterende bandleden van Bennington, “zwaaien de schokgolven van verdriet en ontkenning nog steeds door ons gezin.” Hij leek in zijn element te zijn, met zijn band die net een paar uur voor de zelfmoord een nieuwe videoclip uitbracht.

Maar zo werkt depressie. Het kan iedereen voor de gek houden en iedereen claimen.

Wat is depressie

Volgens de American Psychiatric Association wordt depressie gedefinieerd als “een veel voorkomende en ernstige medische aandoening die een negatieve invloed heeft op hoe je je voelt, op de manier waarop je denkt en hoe je handelt. Het veroorzaakt gevoelens van verdriet en / of een verlies van interesse in activiteiten die ooit zijn genoten. Het kan leiden tot een verscheidenheid aan emotionele en fysieke problemen en kan het vermogen van een persoon om op het werk en thuis te functioneren verminderen. ”

Depressie treft ongeveer 1 persoon bij 15 volwassenen in elk jaar. Het kan op elk moment toeslaan, maar het draagt ​​meestal zijn lelijke kop op tijdens de late tienerjaren tot midden twintig. Deze ziekte richt zich meestal op vrouwen.

Waarop moet je letten?

De symptomen van depressie kunnen variëren, van mild tot ernstig zijn. Ze omvatten het volgende:

  • Moeite om te veel te slapen of te slapen
  • Verlies van energie of een toename van vermoeidheid
  • Je verdrietig voelen of een depressieve stemming hebben
  • Prikkelbaarheid
  • Verlies van interesse in activiteiten ooit genoten
  • Verlies van libido
  • Veranderingen in eetlust (gewichtstoename of of gewichtsverlies)
  • Toename van doelloze fysieke activiteit (bijv. Heen en weer lopen, met de hand wringen, friemelen)
  • Vertraagde bewegingen en spraak, die waarneembaar is door anderen
  • Zich schuldig of waardeloos voelen
  • Moeilijk denken, concentreren of beslissingen nemen
  • Gedachten over dood of zelfmoord

Depressiebehandeling

Gelukkig is depressie een behandelbare ziekte, een van de meest behandelbare psychische stoornissen. Er zijn een aantal methoden voor de behandeling van depressie. Ten eerste kan bepaalde medicatie worden toegediend. Antidepressiva worden voorgeschreven om de hersenchemie van een persoon te helpen wijzigen.

Een andere manier om depressies te bestrijden is door middel van psychotherapie. Vooral cognitieve gedragstherapie is zeer effectief bij de behandeling van depressie. Deze methode helpt iemand vervormd en onjuist denken te herkennen. Uiteindelijk kan het dan het feitelijke gedrag en denken van de persoon veranderen.

Sommige mensen wenden zich ook tot elektroconvulsietherapie. Dit is een medische behandeling voor patiënten met een ernstige depressie of bipolaire stoornis die niet goed hebben gereageerd op de andere behandelingen. Deze methode omvat een korte elektrische stimulatie van de hersenen.

Een andere manier om depressies te bestrijden is door middel van een gezond en goed dieet. Ik weet zeker dat je verrast bent door deze methode, maar het werkt. Er is wat voedsel dat inderdaad kan helpen tegen depressies te vechten.

Laten we een paar van hen bespreken.

Dikke vis

Vissen zoals blauwvis, tonijn, wilde zalm en makreel zijn geweldige keuzes. Dit zijn uitstekende bronnen van omega-3 vetzuren. Deze zijn erg belangrijk voor de neurotransmitterfunctie , die een belangrijke rol speelt in de emotionele en fysiologische hersenbalans.

In een studie gepubliceerd in CNS Neuroscience Therapeutics , laat het zien dat omega-3’s positieve effecten hadden tegen depressie. Ze verminderen depressiesymptomen aanzienlijk tot 50 procent.

De vetzuren hebben ook specifieke breinverhogende eigenschappen die kunnen vechten tegen depressie.

Turkije

Nu heb je een reden om het hele jaar door kalkoen te eten, en niet alleen op Thanksgiving. Turkije bezit hoge niveaus van het aminozuur tryptofaan. Deze specifieke chemische stof helpt enorm bij de productie van serotonine. Serotonine is een natuurlijke, goed voelende chemische stof die het lichaam produceert.

Daarnaast stimuleert kalkoen ook de aanmaak van melatonine . We hebben dit nodig voor een goede nachtrust. Wanneer ons lichaam niet genoeg melatonine heeft, zal het moeilijk zijn om in slaap te vallen en de hele nacht in slaap te blijven.

En tenslotte heeft dit specifieke vlees ook een hoog fenylalanine-gehalte. Dit is een ander aminozuur dat wordt omgezet in dopamine, en dit helpt bij het stimuleren van de stemming en motivatie.

Donkere bladgroenten

Deze groenten bevatten niet alleen vitamines, mineralen en andere voedingsstoffen om je lichaam gezond te houden, ze kunnen ook helpen bij depressieve gevoelens.

Volgens Dr. Joel Fuhrman, auteur van het boek The End of Dieting , hebben deze groenten de meest krachtige immuunbevorderende en ontstekingsremmende eigenschappen. En op basis van een studie gepubliceerd in JAMA Psychiatry , is ernstige depressie in verband gebracht met hersenontsteking.

Folaatdeficiëntie kan ook leiden tot depressieve symptomen. Deze donkere bladgroentenhebben voldoende foliumzuur om die symptomen af ​​te weren.

Dus ga je gang en laad op boerenkool, spinazie, snijbiet en wat anders je aandacht trekt.

Bessen

Ga je gang en maak je keuze uit frambozen, bosbessen, aardbeien of bramen. Al deze hebben een zeer hoog gehalte aan antioxidanten. Regelmatig eten van deze bessen geeft je significante lage depressiescores.

Volgens Karina Martinez-Mayorga, een leider van het onderzoeksteam, zijn er moleculen in bessen die een positief effect op de stemming hebben. Sommige van deze moleculen zijn structureel vergelijkbaar met valproïnezuur. Dit zuur wordt gebruikt voor het beheersen van stemmingswisselingen bij mensen met een bipolaire stoornis.

Andere natuurlijke verbindingen in bessen hebben ook een gelijkenis met een veel gebruikt voorgeschreven stemmingsstabiliserend medicijn.

champignons

Paddestoelen zijn geweldig om je geestelijke gezondheid te behouden. Hun chemische eigenschappen zijn gericht tegen insuline en dit helpt de bloedsuikerspiegel te verlagen. Op zijn beurt, dit egaliseert je humeur.

Paddestoelen werken ook als probiotica en bevorderen gezonde darmbacteriën . Merk op dat de zenuwcellen in onze darm ongeveer 80 tot 90 procent van de serotonine van ons lichaam produceren. Dus een gelukkige darm betekent een meer stabiel mentaal vermogen.

Walnoten

Walnoten zijn een andere grote plantaardige bron van omega-3 vetzuren. Er zijn talloze studies die aantonen hoe omega-3-vetzuren de hersenfunctie ondersteunen en vechten tegen depressie. De symptomen zullen geleidelijk afnemen als je walnoten in je dagelijkse dieet introduceert.

Groene thee

Afgezien van het hebben van veel gunstige antioxidanten die helpen tegen ontstekingen en vrije radicalen die ziekten veroorzaken (ja, depressie inbegrepen), heeft groene thee ook andere eigenschappen die de depressie bestrijden .

De drank bevat het aminozuur theanine. Dit is van nature te vinden in theebladeren en het biedt anti-stress en ontspanningseigenschappen voor degenen die groene thee drinken. Theanine vermindert de symptomen van angst. Het gaat ook de effecten van cafeïne tegen. Dit verhoogt de ontspannen alertheid en kalmeert de geest.

Sint-janskruid

Dit kruid helpt bij de bestrijding van milde tot matige depressie en angst. De effectiviteit kan worden vergeleken met selectieve serotonineheropnameremmers (SSRI’s), die antidepressiva zijn. Een bonus van St. Janskruid is dat het minder bijwerkingen heeft.

Het kruid heeft het vermogen om meer serotonine, norepinefrine en dopamine in de hersenen te produceren. Deze drie neurotransmitters stimuleren de stemming en verbeteren de symptomen van depressie.

Help alstublieft

Alsjeblieft, als je denkt dat je helemaal alleen bent en niemand kan helpen en er is geen andere uitweg, dan heb je het mis. De hotline voor zelfmoordpreventie van de is altijd open. En er zal altijd iemand voor je zijn. Aarzel niet om te bellen

0900 – 6120909
ma t/m do van 13.30 tot 15.30 uur en 19.00 tot 21.00 uur