Lichaam

BESTE SUPERFOODS VOOR ATLETISCHE PRESTATIES VAN SPORTERS 

BESTE SUPERFOODS VOOR ATLETISCHE PRESTATIES VAN SPORTERS 

BESTE SUPERFOODS VOOR ATLETISCHE PRESTATIES VAN SPORTERS

Het zijn van een professionele atleet is een vermoeiende en moeilijke baan. Je moet altijd gefocust zijn, een vaste ingesteldheid hebben en regelmatig je lichaam onderhouden en verzorgen.

Dat is waarom veel topsporters hulp krijgen van veel mensen. Ze hebben coaches, diëtisten, fysieke trainers, managers, medisch personeel en nog veel meer.

Atleten kunnen natuurlijk niet ver in hun carrière alleen komen. Ze hebben allemaal hulp nodig.

Om maximaal te kunnen presteren, vertrouwen veel atleten ook op iets anders: superfoods.

Een aantal superfoods zijn effectief in het verbeteren van de prestaties van een atleet, in het onderhouden van hun lichaam, in het versterken ervan, enz. Laten we een kijkje nemen naar de beste superfoods die het meest waarschijnlijk in de voorraadkamer van veel succesvolle atleten te vinden zijn.

Walnoten

 

WalnotenBESTE SUPERFOODS VOOR ATLETISCHE PRESTATIES VAN SPORTERS 

Het is bekend dat walnoten bijzonder nuttig zijn voor het hart en voor de hersenen. Dat betekent dat je ze aan je dieet moet toevoegen, zodat je hart goed blijft functioneren, ondanks zware training en intensieve trainingen. Ook houden ze je focus en concentratie op het goede spoor. Hun omega-3 vetzuren helpen ook bij het opbouwen van spieren en het verliezen van vet. Modelzeige tennisser Maria Sharapova maakt het een punt om te snoepen op deze noten van het veld.

Olijfolie

 

Olijfolie BESTE SUPERFOODS VOOR ATLETISCHE PRESTATIES VAN SPORTERS 

Volgens de Argentijnse spits Lionel Messi heeft het opnemen van deze biologische olie wonderen voor hem gedaan, waardoor hij wat gewicht heeft verloren. Dit heeft de manier waarop hij speelde enorm verbeterd. Het was 2015 toen hij besloot om zijn dieet te herzien en besloot om zich te concentreren op voedzamer voedsel. Ook vermeed hij suiker zoals de pest.

quinoa

 

quinoa BESTE SUPERFOODS VOOR ATLETISCHE PRESTATIES VAN SPORTERS 

Dit zit boordevol gezonde koolhydraten, die van vitaal belang zijn voor een goede voeding. Het bevat weinig calorieën, weinig vet, glutenvrij en veel eiwitten. Het ijzergehalte geeft het lichaam ook energie en levert zuurstof aan de spieren die het het hardst nodig hebben. De gouden jongen van Golden State, Stephen Curry, geniet van maaltijden waarin dit superfood is verwerkt. En natuurlijk moeten ze worden voorbereid door zijn lieve schat, Ayesha Curry.

Zalm

 

Zalm BESTE SUPERFOODS VOOR ATLETISCHE PRESTATIES VAN SPORTERS 

Geef toe, zo gauw ze op die rubberen mat stapte, stalen tiener-turnster Simone Biles ons hart. En ze nam vier Olympische gouden en bronzen beelden mee naar huis tijdens de Olympische Spelen van 2016 in Rio. Indrukwekkend of wat? Een van haar geheimen om te kunnen doen wat ze doet, is het eten van het juiste soort voedsel, zoals zalm. Zalm is perfect voor atleten omdat het veel voedingsstoffen bevat. Het is een geweldige bron van eiwitten, omega-3-vetzuren en vitamine D. Van deze vis is bekend dat hij de pijn en de pijn vermindert die wordt veroorzaakt door intensieve lichaamsbeweging. Ook kan het spieren repareren en opnieuw opbouwen na rigoureuze praktijken, en zalm kan ook training en prestaties stimuleren.

bananen

 

bananen BESTE SUPERFOODS VOOR ATLETISCHE PRESTATIES VAN SPORTERS 

Golfgoeroe Tiger Woods heeft altijd een banaan bij de hand om hem tijdens de starttijd een snelle boost van energie te geven. Het kaliumgehalte van het fruit kan ook helpen om de bloeddruk onder controle te houden, terwijl het tyrosinegehalte helpt om de alertheid, het focusvermogen en de motivatie van een atleet te verbeteren.

Cacao

 

Cacao

Rauwe cacao zit boordevol antioxidanten en het minerale magnesium. Het wordt beschouwd als een geweldige pre-workout snack omdat het je energie op kan pompen en je gefocust houdt. Cacao verbetert ook het uithoudingsvermogen en biedt u de broodnodige kracht. Geen wonder dat de voetballer van wereldklasse, Tom Brady, op 39-jarige leeftijd nog steeds door kan gaan. Hij consumeert regelmatig rauwe cacao.

Appelcider azijn

 

Apple-Cider

Dit werkt als een super effectief hersteltonicum en helpt de fysieke uitvoer van een atleet te verbeteren. Ze helpen ook bij het wegwerken van spiervermoeidheid, verminderen ontstekingen en spoelen melkzuur uit het lichaam. Drievoudig Olympisch gouden medaillewinnaar voor volleybal, Kerri Walsh Jennings, drinkt elke ochtend citroenwater gemengd met appelciderazijn en chiazaden.

Chia zaden

 

Chia zaden

Deze kleine zaadjes zijn de beste vriend van een atleet vanwege hun gezonde elementen. Ze hebben zink, kalium, magnesium, vezels en eiwitten. Maar ze bevatten weinig calorieën. Deze zaden zijn zeer nuttig voor topsporters omdat ze kunnen helpen bij spiergroei en herstel. Opmerkelijke UFC-jager Ronda Rousey zorgt ervoor dat je altijd een kom met chiazaden bij de hand hebt voor het ontbijt en het dessert.

Broccoli

 

Broccoli

Nagesynchroniseerd als de ” s werelds snelste man ‘, heeft Usain Bolt zijn eigen geheim waarom hij zo snel kan sprinten. Hij heeft zich de afgelopen jaren vooral gericht op een gezond voedingspatroon en heeft ernaar gestreefd meer groenten en eiwit in zijn maaltijden op te nemen. Een groente waar hij geen grote fan van is, maar die nog steeds in zijn dieet zit, is broccoli. Deze veggie zit vol krachtige antioxidanten die oxidatieve stress en opbouw van vrije radicalen wegjagen. Het bevat ook verbindingen die cellulaire ontgifting ondersteunen.

Boerenkool

 

Boerenkool

Veel atleten vervangen tortillachips of chips met boerenkoolfrites. Dit komt omdat ze weinig calorieën bevatten. Ze zitten ook vol met vitamines, mineralen en andere voedingsstoffen. De verbindingen in boerenkool helpen een gezond zenuwstelsel te behouden en geven een boost aan het immuunsysteem. Major League baseball bad boy, Alex Rodriguez, is constant aan het snoepen.

BESTE SUPERFOODS VOOR ATLETISCHE PRESTATIES VAN SPORTERS