Dieet en Gewichtsverlies

500 CALORIE DIEET: DE FEITEN ALLES WAT U MOET WETEN EN WAT KUN JE ETEN?

500 CALORIE DIEET: DE FEITEN ALLES WAT U MOET WETEN

500 CALORIE DIEET: DE FEITEN ALLES WAT U MOET WETEN

Voor degenen die snel gewicht willen verliezen, is het 500 calorieëndieet perfect voor jou. Simpel gezegd betekent dit dieet dat u uw calorie-inname beperkt tot slechts 500 calorieën. Dit bevordert snel gewichtsverlies. Je neemt ook geen suiker, vet (zelfs de goede soort), alcohol, zetmeel of lekkernijen in.

Het 500 calorieën dieet wordt beschouwd als een zeer caloriearm dieet (VLCD). VLCD’s zijn diëten die slechts 800 kilocalorieën of minder per dag consumeren. Volgens Wikipedia, VLCD’s ” zijn geformuleerd , qua voedingswaarde complete, vloeibare maaltijden met 800 kilocalorieën of minder per dag. VLCD’s bevatten ook de aanbevolen dagelijkse behoefte aan vitamines , mineralen , sporenelementen , vetzuren en eiwitten . ”

Het 500 calorieën dieet is echter niet voor iedereen. Dit wordt meestal voorgeschreven aan obese patiënten die drastisch moeten afvallen om hun leven te redden. Degenen die dit dieet proberen, doen het meestal maar een of twee keer per week als afslankstrategie.

Intermitterend vasten samen met het 500-calorieëndieet is misschien een beter alternatief. Dit betekent dat u afwisselt tussen normaal eten en vasten om gezond gewichtsverlies te bevorderen .

Wat te eten in het 500 Calorie Dieet

Je kunt nog steeds vlees eten in het 500 calorieën dieet, maar het moet mager vlees zijn. Enkele voorbeelden zijn kipfilet, mager vlees, witte vis, kalfsvlees, garnalen, kreeft of krab. Natuurlijk, het eten van een gezonde hoeveelheid groenten en fruit wordt sterk aangemoedigd.

Ook moet je bij dit type dieet onthouden dat water je vriend is . Je moet veel water drinken. Water heeft nul calorieën, en het helpt je ook om je voller te voelen.

Hier zijn enkele proefmaaltijden. Deze geven je een idee hoe het zou kunnen zijn als je het 500 calorieën dieet doorloopt. Zorg ervoor dat je altijd een eiwitbron inneemt bij elke maaltijd om hongerangsten op afstand te houden. Probeer ook voor elke maaltijd ongeveer dezelfde hoeveelheid calorieën te consumeren. Dit is om je energie gedurende de dag in balans te houden .

Ontbijt

Om uw dag te beginnen , kunt u een plakje droge toast van volkoren tarwe hebben, gecombineerd met een hardgekookt ei. Als je iets anders wilt eten met je toast, kun je ook een halve avocado nemen. Een andere optie is een halve kop vetvrije kwark met een kleine banaan. Ten slotte kunt u ook een ¾ kop hebben met volkoren ongezoete kant-en-klare ontbijtgranen met een kop magere melk.

Lunch

Voor uw middagmaaltijd kunt u plakjes van deli kalkoen (ongeveer 2 ons) in slabladeren rollen met mosterdpasta. Je kunt dit samen met volkoren vetvrije crackers eten. Of u kunt ook 3 ons gegrilde kip eten met ongeveer 3 kopjes gemengde groente gekookt in rode wijnazijn voor extra smaak. Daarnaast is een perfecte maaltijd voor de hete zomermaanden een garnalensla met ingelegde komkommers. Je voegt eenvoudig licht gebakken garnalen toe aan een bed van komkommer, spinazie, korianderblaadjes en chili. Je kunt zelfs je eigen gezonde zelfgemaakte vissaus maken.

Avondeten

Kokende grote garnaal gegarneerd met cocktailsaus en een kant van gestoomde broccoli zou de slag moeten slaan. Of je kunt ook roerbak maken van groenten, zoals wortels, mung taugé, paksoi of bleekselderij, samen met tofu. Je kunt bouillon of natriumsap met een laag natriumgehalte gebruiken voor dit recept. En tenslotte, wie zegt dat je geen eieren kunt eten voor het avondeten? Klop een gezonde eiwitachtige omelet op met spinazie, magere cheddar en champignons.

Nagerecht

Vergeet het dessert niet! Een kopje vers fruit is de gemakkelijkste manier om te gaan voor een low-calorie maaltijdvermaler. Er zijn ook veel andere dessertrecepten die zeer lage calorieën bieden voor elke portie van een smakelijke zoete traktatie.

Zero-Calorie Food

Zero-calorie voedsel zijn degenen die meer calorieën verbranden dan ze bevatten. Om u beter te helpen, hier is een nuttige lijst van de verschillende soorten groenten en fruit die u kunnen helpen die ongewenste kilo’s kwijt te raken.

WatermeloenPapajaCourgetteGroene bonenBloemkool
MandarijncitroenenTomaatKnoflookKool
aardbeienGroene theeRaapandijvieBroccoli
frambozenveenbessenSpinaziekomkommersRode biet
perzikenbosbessenradijsSelderijasperge
ananasbramenuienChilipepersButternut Squash
LimoenabrikozenchampignonsTuinkersAubergine
mango’sAppelsSlaWortelszeewier

 

Voordelen van het 500 Calorie Dieet

Gewichtsverlies

Dit is het grootste voordeel dat we krijgen met dit dieet. Je kunt 3 tot 5 pond per week verliezen. Dit veroorzaakt een “dun” gen dat het lichaam aanmoedigt om sneller vet te verbranden. Het is de plotselinge daling van de voedselinname die dit gen triggert. Dit proces blokkeert vervolgens een ander gen dat vet opslaat. Vervolgens begint het lichaam meer van de vetopslag te gebruiken. Als gevolg hiervan, je snel gewicht verliezen . Door de voedselinname gedurende korte tijd te beperken, laat je lichaam hormonen vrij die spiermassa opbouwen en vet verbranden. Het versnelt ook uw metabolisme.

Bestrijdt borstkanker

Een Brits onderzoek toont aan dat het hebben van een caloriearm dieet borstkanker voorkomt. Het verlaagt de enzymen die vet en ook glucose in borstweefsel metaboliseren. Deze enzymen zijn altijd hoger bij patiënten met borstkanker.

Hulp bij diabetes type 2

Een kleine studie van 30 mensen met diabetes type 2 werd op een caloriearm dieet gezet. Er was een significante verbetering van de bloedglucosewaarden bij de meeste deelnemers.

Helpt bij Brain Health

Calorische restricties handhaven de functie van je hersenen, vooral als je ouder wordt. Het bestrijdt dementie en de ziekte van Alzheimer en helpt ook om je geheugen te verbeteren. Studies tonen aan dat het eten van minder calorieën de hersenveroudering vertraagt ​​en ook de gezondheid van de hersenen ondersteunt.

Tips voor het 500 Calorie Dieet

Hier zijn een paar dingen die u moet weten als u al overweegt om het 500-calorie dieet te volgen.

  1. De eerste week is het moeilijkst. Uw lichaam wennen aan de plotselinge daling van de voedselinname zal het zeker voelen. Je zult ontgiften van de suiker en het junkfood dat je normaal zou eten. Je zult zeker honger voelen. Je zult hangry zijn (dat is hongerig en ook boos). Je zult je ellendig voelen en beginnen je af te vragen waarom je dit in de eerste plaats doet. Maar zoals bij elk ander dieet, hoef je je alleen aan je wapens te houden en het op te zuigen. Het wordt beter.
  2. Je zou kunnen stinken. Sommige mensen die het dieet met 500 calorieën hebben gevolgd, merkten dat ze een slechte adem ontwikkelden en ook een slechte lichaamsgeur. Dat komt van alle schadelijke gifstoffen die je lichaam verlaten. Als je denkt dat je stinkende adem hebt, zorg dan dat je altijd suikervrije kauwgom bij dehand hebt.  
  3. Je zou galstenen kunnen ontwikkelen. Door snel af te vallen, kunnen galstenen ontstaan. Dit komt omdat een dieet zorgt voor een verschuiving in de balans van cholesterol en galzouten in de galblaas. Het cholesterolniveau stijgt terwijl het galzoutniveau afneemt. Dit vermindert ook de samentrekkingen van de galblaas. Als de galblaas niet vaak genoeg kan samentrekken om gal vrij te maken, dan vormen zich daar de galstenen.

Als een herinnering

Natuurlijk moet je, net als bij alles wat met je gezondheid te maken heeft, eerst een vertrouwde arts raadplegen voordat je begint aan het 500 calorieëndieet. Wees klaar om de voordelen, risico’s en ook mogelijke andere alternatieven te bespreken om u te helpen veilig af te vallen.